štvrtok 23. júla 2009

Jedna z najkrajších básní o láske

Báseň o láske

Napísalo ju jedno americké dievča...

„Veci, ktoré si nespravil:
Pamätáš sa, keď si mi raz požičal svoje nové auto a celkom som ti ho rozbila? Myslela som, že ma zabiješ, ale ty si to nespravil.
A pamätáš si, ako som ťa vytiahla na pláž a ty si povedal, že bude pršať a pršalo? Myslela som, že povieš: „Veď som ti to hovoril!“. Ale ty si to nespravil.
Pamätáš, ako som koketovala so všetkými, aby som vzbudila tvoju žiarlivosť a ty si jej celkom podľahol? Myslela som, že ma opustíš, ale ty si to nespravil.
A pamätáš sa na to, že som vyklopila jahodovú tortu na koberček v tvojom aute? Myslela som, že mi ublížiš, ale ty si to nespravil.
A pamätáš sa, ako som ti zabudla povedať, aby si na slávnosť prišiel vo večernom obleku, a ty si prišiel v džínsach? Myslela som, že mi jednu vylepíš, ale ty si to nespravil.
Áno, je toľko vecí, čo si nespravil. Mal si so mnou nekonečnú trpezlivosť, miloval si ma a chránil. Bolo toho veľa, čo som chcela, aby si mi odpustil, keď sa vrátiš z Vietnamu. Ale ty si sa nevrátil.“

2 komentáre:

Emi povedal(a)...

Je to dojimavé. A núti ma to zamyslieť sa nad vlastným chovaním, voči mojim blízkym. Ďakujem za tento príspevok.

Monika povedal(a)...

nie je to jedna z najkrajších básní o láske...je najkrajšia, akú som kedy čítala.