nedeľa 11. decembra 2011

Bruno Ferrero

Líščia stratégia


Lev rozďavil papuľu pred nosom jednej ovečky a opýtal sa jej, či mu nezapácha z úst. Ovečka odpovedala:
„Áno.“
„Hlupaňa jedna!“
povedal a odhryzol jej hlavu.
Potom položil tú istú otázku vlkovi.
„Nie!“ odpovedal vlk.
„Ty lichotník akýsi!“ povedal lev. A roztrhal ho.
Potom sa s tou istou otázkou vybral za líškou.
„Pane, aby som povedala pravdu,“ riekla líška, „mám takú silnú nádchu, že vôbec nič necítim.“

Žiak jedného filozofa šiel navštíviť svojho učiteľa na smrteľnej posteli.
„Zanechajte mi ako dedičstvo trochu svojej múdrosti,“ povedal mu.
Mudrc otvoril ústa a povedal mladíkovi, aby sa mu do nich pozrel.
„Mám tam jazyk?“ spýtal sa ho.
„Áno,“ odpovedal žiak.
„A mám tam aj zuby?“
„Nie, zuby tam nevidím.“
„A vieš, prečo jazyk vydrží dlhšie ako zuby? Lebo je hebký a poddajný. Zuby vypadajú skôr, lebo sú tvrdé. Teraz už vieš všetko, čo máš vedieť. Už ti nemám čo povedať.“

Žiadne komentáre: